Mit jelent az értékesítésben, ha túl jó az ajánlat lezárási arány?
Nocsak, már az is baj, ha egy értékesítő jól dolgozik...?
...és szinte minden ajánlatból megrendelést csinál?
(A "túl jó" lezárási arány az értékesítésben azt jelenti,
hogy 10 kiadott ajánlatból 8-9-10 megrendelést szerez)
(A példában: 50%-os árrés, 670 Ft-ért veszünk, 1.000 Ft-ért adunk el)
1. Mostani helyzet: 50 ajánlat 90%-os lezárással
- bevétel: 45 x 1.000 Ft - Profit: 45 x 330 Ft = 14.850 Ft
2. Ha 10%-os áremelést vezetünk be, akkor nyilván kevesebben vesznek.
Nézzük mi baj lesz ebből: 50 ajánlat 70%-os lezárással
- Bevétel: 35 megrendelés x 1.100 Ft - Profit: 35 x 430 Ft = 15.050 Ft.
- Tehát kevesebbet dolgozunk és TÖBB A PROFIT.
Tehát a 90%-os lezárás magyarosan mondva: túl olcsó értékesítés.
- Ez az első számú oka annak, hogy el vagy havazva, szét vagy esve és megőrülsz az egyébként jól menő cégedben!
- Kellemes mellékhatás: a legrosszabb 10 vevő fog elmenni, a többi meg elégedettebb lesz, hiszen kapkodás nélkül tisztességesen kiszolgálják.
Tudom, hogy nehéz elengedni azt a 10 megrendelést - van is olyan helyzet, amikor nem szabad! Például:
- Beszállítók felé forgalmi vállalásod van
- Még nincs tele a termelési kapacitásod, és szükséged van arra a plusz 10 megrendelésre is.
Ez itt Surányi Feri videója (Vállalkozz Hatékonyan Klub) a Profit Képletről:
Beszéljünk még erről a témáról?