Moderator© Értékesítési Rendszer oldalát Juhász Attila kezeli. Sütik is vannak, nyilván. Rendben!
Menü
Itt jársz most: > Kezdőlap >

Szójegyzék

Szójegyzék

Ez itt a Moderator© RendszerÉpítő klub technikai szójegyzéke

A szójegyzék tartalomjegyzéke:


Alapok:

  • Moderátor - külső tanácsadó, aki végig elkísér a fejlesztésben, a háttérből segít, nem szól bele a napi dolgokba
     
  • Mentor - külső tanácsadó, aki folyamatosan követi a fejlődésed, egy bizonyos cél elérésében segít.
     
  • Tanácsadó - olyan szakember, aki egy bizonyos kérdésben segít előre lépni, megtalálni a megoldást.
     
  • CRM - Custom Relationship Management - Ügyfél kapcsolatok menedzselésére szolgáló célszoftver
     
  • MiniCRM - a Magyarországon piacvezető, magyar fejlesztésű értékesítési szoftver

2. Marketing szakszavak:

  • S.W.O.T. analízis - Az Erősségek / Gyengeségek / Veszélyek / Lehetőségek felmérésén alapuló cég, vagy kampány elemzési eszköz angol szavainak rövidítéséből keletkezett szakkifejezés.
     
  • B2B - üzleti ügyfelek részére értékesít
     
  • B2C - lakossági ügyfelek részére értékesít
  • D2C máshogyan DTC jelentése (forrás: minner.hu)

    A D2C üzleti modell alatt azt értjük, hogy egy márka / gyártó saját maga értékesíti a termékeit közvetlenül a vevőknek, vagy nyújt szolgáltatást a fogyasztóknak. A legújabb trendek alapján a D2C üzletághoz csak azt vesszük hozzá, hogy ténylegesen közvetlenül online értékesít egy gyártó / márka.

  • Konverzió - egy marketing eszköz milyen arányban tudja tovább léptetni az érdeklődőket?
     
  • Marketing - Minden folyamat és eszköz, ami az érdeklődők szerzéséhez szüksége, ezalatt elsősorban felmérést és listaépítést értünk.
     
  • ERP - vállalat irányítási rendszer, például SAP, Cégmenedzser
     
  • Online - interneten működő (marketing eszköz)
     
  • Offline - interneten kívül működő (marketing eszköz)
     
  • Marketing szoftverek - Értékesítő (személyes értékesítés) nélkül eladható termékekhez, szolgáltatásokhoz javasolt szoftverek
     
    • Példa: SalesAutopilot, SAPI - Magyarországon piacvezető magyar fejlesztésű marketing automatizáló szoftver. Elsősorban értékesítő nélkül eladható termékekhez, szolgáltatásokhoz javasolt. 
       
  • Honlap, weboldal, website, site, internetes oldal, webes megjelenés - online megjelenés eszköze
     
  • Webshop, webáruház, shoprenter, UNAS - több termék online értékesítéséhez ajánlott honlap típus.
     
  • Adwords - kattintás alapon fizethető online hirdetési eszköz https://adwords.google.com
     
  • Facebook - ingyenes online megjelenési eszköz, fizetett hirdetési felülettel. https://www.facebook.com/business
     
  • Analytics - a kódot beillesztve elemzésre alkalmas látogatottsági adatokat mutató ingyenes eszköz. https://www.google.com/analytics/ 
     

3. Értékesítés szakszavak:

  • Értékesítési konverzió, lezárási arány - azt mutatja, hogy 100 ajánlatból hány megrendelés lesz. Példa: 70%-os lezárási arány azt jelenti, hogy 100 ajánlatból 70 megrendelés születik. 
     
  • Értékesítő - "Érték-esítő" - az az ember, aki megtalálja, hogy mi a termék igazi értéke a vevő számára és eléri, hogy ezt az ügyfél értékelje is, tehát leadja a megrendelését. 
     

4. Adatbázis kezeléssel kapcsolatos szójegyzék: 

  • Érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve – azonosítható természetes személy.
     
  • Személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat – különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret –, valamint az abból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés.
     
  • Hozzájárulás: az érintett kívánságának önkéntes és határozott kinyilvánítása (CRM-ben űrlapon), amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez.
     
  • Tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését kéri. A tiltakozást tiszteletben kell tartani akár e-mailben, levélben, vagy telefonon érkezik. 
     
  • Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja. Technikailag Adatkezelő az, akinek Ön az ügyfele lesz. 
     
  • Adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők rögzítése. 
     
  • Adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő hozzáférhetővé tétele. 
     
  • Nyilvánosságra hozatal: az adatot bárki számára történő hozzáférhetővé tétele.
     
  • Adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállításuk többé nem lehetséges. 
     
  • Adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése céljából. 
     
  • Adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából. 
     
  • Adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai megsemmisítése. 
     
  • Adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot az adatokon végzik. 
     
  • Adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely az adatkezelővel kötött szerződése alapján – beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő szerződéskötést is – az adatok feldolgozását végzi. Természetben Adatfeldolgozónak nevezzük az Adatkezelő (akinek Ön az ügyfele) háttér szolgáltatóit, mint a könyvelő, futárcég, CRM szoftver, stb. 
     
  • Harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval. 

5. Leggyakoribb helyesírási hibák javítása:


6. Online marketing és social media szójegyzék 2020 

Szerkesztő: Pataki Bea

Idegen szó:

Szó jelentése

intro

Az intro a video előtti sztenderd videóbevágás. Az a feladat, hogy stílust és keretet adjon a videóknak. Bevezető. De lehet egy - a céget, a márkát jelentő, jellemző, a brandet ismertté tevő zenés mondat, bejátszás, rövid reklám (pl. Coca-cola, Im loving it - mindig ugyanazzal a zenével. Ha ez elöl helyezkedik el akkor intro, ha hátul akkor outro. 

outro

Ugyanaz mint az intro, csak a kreatív tartalom végén. Az outro a video utáni sztenderd videóbevágás, elsősorban a további adatok, linkek megadására való. Egy záró, lezáró, akár animált logo.
 

De lehet egy mondat, egy szlogen is. (pl. a Fábry show-ban a Kezeket a paplan fölé. - elhíresült mondat volt egy tipikus outro mondat, mindig így zárta Fábry a show-ját.)

 

PPC

pay per click - kattintásonkénti fizetés. pl. a FAcebook-ban beállított hirdetésre szánt összeget kattintásonként költi el rendszer. 

 

lead (1. jelentése)

az a személy, aki nem csak sima vásárló, hanem érdekli az adott weboldal, tartalom, a cég által kínált téma, termék, pl. letölti az ingyenes tartalmat, feliratkozik a hírlevélre, azaz elindul a kommunikáció közte és a szolgáltató között.

Az online marketing célja a lead-generálás. 

 

lead (2. jelentése)

egy blogbejegyzés, egy poszt, egy cikk címe. A kiváló tartalom egyik jellemzője a jó lead.

 

Lookalike target audience

hasonmás célközönség. Amolyan potenciális préda – ha a vadászok szavaival élünk. Olyan célközönség, aki nagyban hasonlít egy, már megszólított csoportra

Thumbnails (picture)

Az úgynevezett (Thumbnail) képek, a normál méretű képek miniképes formában előre megtekinthető változatai. Ezek az interneten való vállalkozás hiredetés fontos elemei. Ezek a thumbnail-ek látszódnak a megosztásoknál (pl. a weboldal neve mellett), vagy egy értékesítési oldalnál, vagy termékeknél, szolgáltatásoknál.

SEM

Főbb fajtái a SEO és a SEA

Search Engine Marketing - keresőoptimalizálásra fókuszáló marketing

SEO

ezek kulcsszavak, amelyeket a cég, a tulajdonos beilleszt a szövegeibe, az oldalaiba. 

A keresőszavakat a böngészőbe írják be az emberek. Minél több kulcsszó egyezik a keresőszóval, annál előrébb sorolódik a találati listán a weboldal. 

Search Engine Marketing- keresőoptimalizálás,

Minden olyan tevékenység ide tartozik, ami által a keresőmotorok az adott weboldalt, linket, értékesítő oldalt előrébb sorolják.

Ha például egy témára rákeres valaki a böngészőben, és az adott téma illeszkedik a vállakozás weboldalán szereplő beillesztett címszvakkal (SEO), akkor annál előbb helyezkedik el a weboldal  keresőmotorok által feldobott találatok listájában. Így a keresésénél hamarabb és többen kattintanak rá. 

SEA

Searh Engine Advertising - fizetett keresőoptimalizálás. 

Segítségével a vállalkozások az első találatok között találhatóak meg.

 

Google Adwords

A Google böngészőben megjelenő hirdetések, és az adott hirdetési rendszer neve

 

CT - click through

pl. egy Adwords vagy Facebook hirdetés megjelenésből hányan kattintanak át a hirdetésben szereplő linkre, weboldara, youtube linkre. Ez sok mindentől függ, átlagosan 0,1-2-3% is. Egy jó kreatív tartalom 5-10% átkattintást is eredményezhet. 

 

Content

tartalom (lehet statikus és dinamikus tartalom) 

Statikus: poszt, kép idézettel, blogbejegyzés

Dinamikus: video, animált logo, video logo, GIF

 

Creative content

kreatív tartalom. Minden, ami lényegi, tájékoztató, natív, azaz természetes az igények és a környezet, a vevők, az érdeklődők számára készített marketing tartalom. Értéket teremt, fejlődést kínál. 

 

GIF 

Graphic Interchange Format - olyan .png vagy jpg. képfájl, ami több elemet tartalmaz, így olyan, mintha mozgókép lenne. Ez egy animált gif, azaz életre keltett kép, megelevenedett kép. 

 

CB Content - click bait content

olyan tartalom, amire “ráharap” a közönség, azaz sok átkattintást és megosztást ér el. Ezek lehetnek pozitív és fake, aza ál-, hamis tartalmak. 

 

Fake news

hamis, hisztériakeltő (egyébként clickbait) tartalmak, amelyek félrevezetőek, álhírek, viszont elérik, hogy sokan kattintsanak rá. 

 

Storytelling marketing

Történetmesélős, saját példán alapuló marketing, kreatív tartalom. A 21. század marketing stílusa. Erre van igény: élményt ad, olyan értékesítés, ami nem a termékre, az eladásra fókuszál. Sokszor a vevő észre sem veszi, hogy hirdetésről, marketingről van szó, mert a tartalom szórakoztató. 

 

Brand soul

a márka lelke, a cég, termék, szolgáltatás esszenciája, lényege, stílusa, dizájnja
 

Brand tribe

a célcsoport, a falka, a törzs, akinek igényit stílusát – nem csak a cégét – tükrözi a brand soul. Megszólítja a brand soul a tribe-ot. A marketing lényege a tribe-hoz szóló üzenet és információ átadása
 

Bio

biography, azaz személyleírás, önéletrajz, életrajz egy céget vagy személyt összességében tükröző rövid leírás
 

Emotional marketing

érzelmi marketing olyan marketingre és reklámozásra utal, amely elsősorban érzelmi vonzódást használ arra, hogy ügyfelei és leendő ügyfelei észre vegyék, emlékezzenek, megosszák és megvásárolják a vállalat termékeit vagy szolgáltatásait. Ez a brand soul alapja
 

ROI - return on investment

az értékesítésbe és marketingbe befektetett energia, pénz megtérülése (pl. a 30% nagyon jó)
 

EDM - electronic direct marketing 

E-mail marketing, e-mailes értékesítés
 

Social media (2006 óta)

(3 összetevője)

  1. koncepció (pl. művészet, információ, mém)
  2. média
  3. közösségi felület. bizalomépítés, részvétel

közösségi média - közösségi oldalak, Facebook, Instagram, Twitter stb. Ahol az információ közösségi interakciókon keresztül áramlik. Lényege, célja az ELÉRÉS. 

 

Az online marketing célja, hogy a közösségi média által kínált korlátlan lehetőségeket kihasználja, és megismertesse a szolgáltatót, a szolgáltatását a piaccal. 

Előnye: olcsón sok elérés, hozzáférhetőség, tartósság, gyorsaság

Influencer - inflúenszer

a szociális médiában meghatározó, véleményvezér személy, nagy követőtáborral. Sokszor sajnos ez nem a hitelességen alapul, hanem a tartalmon (CBait), az elérésen és a bizalmon (sokan követik)
 

Information theory

információelmélet - miszerint az infót birtokló helyzete kevésbé bizonytalan, mondhatni a tudás hatalom. Erre épül a 21. század, az információs társadalom, az információáramlás új százada, időszaka.

 

Az elmúlt 20 évben az információ minden fél évben megkétszereződött (!) az 1900-as évek végén az emberiség addig rendelkezésre álló összes információjához képest.
 

Information gatekeeper

az információ kapuőrei - ők döntik el, mi kerül nyilvánosságra, kiszivárogtathatnak vagy visszatarthatnak  információkat. 

 

Hipertext, hipermédia

szöveges, képi és mozgókép információk elérhető tömege, az emberiség tudástára, a digitális korszak krónikája

 

Új média - digitális média

digitális média, mindig változó etikai és szakmai elvekkel

 

GDPR

2018. május 25-től

general data protection regulation - adatvédelmi szabályozás a polgárok személyes adatainak védelme érdekében a hipremédia korszkában. Szabályozza az adatgyűjtés módját, feldolgozását, tárolását, törlését, adattovábbítást és felhasználását. 

 

Community directive policy


 

közösségi irányelvek, a hipermédia világában (minden közösségi média platformnak, felületnek van saját közösségi irányelvrendszere, amelynek megsértése első, második és harmadik figyelmeztetés után különböző kövekezménnyel, büntetéssel jár. Alapelvek, jogok:

  • hitelesség, 
  • biztonság, 
  • méltóság, erőszakmentesség, adatvédelem, 
  • integritás, hitelesség, 
  • a szellemi tulajdon tisztelete, 
  • kiskorúak védelme
     

Infringement of Community directive

a közösségi irányelvek megsértése Ebből rengeteg van, ezek tilosak
 

1.erőszak, bűncselekmények: erőszak, uszítás, veszélyes magánszemélyek, szervezetek, bűncselekménynek minősülő magánszemélyek vagy szervezetek, összehangolt károkozás, csalás, félrevezetés,
 

2. biztonság elleni vétség: öngyilkosság, önsértés, gyermekek meztelensége, kizsákmányolása, és ugyanez felnőttek esetében is, megfélemlítés, zaklatás, magánélethez fűződő jogok megsértése,
 

3. kifogásolható tartalom: gyűlöletbeszéd, erőszakos és durva tartalom, kíméletlen és érzéketlen tartalom, bármilyen szexuális tevékenység, szexuális jellegű felhívás
 

4.integritás, hitelesség elleni vétség: kéretlen tartalmak, megtévesztés, álhír, emlékoldallá alakítás, nem hiteles viselkedés,
 

5. olyan tartalmak közzététele, amelyek sértik valaki más szellemi tulajdonhoz – például szerzői joghoz vagy védjegyhez – fűződő jogait
 

Comment

hozzászólás, kommentár, eredeti célja a gazdagító eszmecsere, vagy vita

 

Comment-troll jelenség

a comment eredeti céljától eltérő, a közösségi elvek megsértése felé közelítő hozzászólás, vagy rejtett  vagy nyílt, rosszindulatú hozzászólás, leszólás, becsmérlés, intrika 

 

Comment culture

kommentkultúra, ezek univerzálisak is lehetnek, de egy-egy adott nemzetiségre, országra jellemző stílusúak

 

Emotikon

érzelmi állapotokat kifejező hangulatjel, emberi arcot formál, vagy valamilyen érzelmet fejez ki. Először 1982-ben használták, elsőként írásjelekkel :) , majd pedig grafikus megoldásokkal, animálva. (lást Facebook reakció ikonok) 

 

Digital natives (population)

digital immigrants (generation)

(Falfrey és Grasser alkotta meg, Pransky használat először)

digitális bennszülöttek (populáció) 

azokból a fiatalokból áll, akik a technológiát relatíve fejlett módon használják, bizonyos meghatározott módokon viszonyulnak az információhoz, a technológiához és egymáshoz, az ebből adódó problémákhoz, valamint a kreativitás, innováció és tanulás új útjaihoz.az 1980 után születtek. A technológiát az identitásuk részeként és annak kifejezésére használják. (ez vagyok, ezt tudom, így tudom, így csinálom)

digitális bevándorlók (generáció) az 1980, azaz a digitális forradalom előtt születettek. 

Ez a téma azért fontos, mert az idő előrehaladtával digitális bennszülöttek igényeit kell, hogy kiszolgálja a tartalomgyártás és a marketing stratégia.

Digital native igényei: multitasking, azaz a fentebb emlitett identitás kifejezése digitális módon,

task-switching - azaz az információ legyen elérhető digitális formában.

 

TMI

too much information - túl sok információ, digitális szennyezés, ami megdőlni látszó teória. Ez inkább a digitális bevándorlók “ítélete” volt a digitális bennszülöttek fölött. 

 

7. Abbreviations, rövidítések, szleng

rövidítések, internetes szleng:

 

LOL = Laughing Out Loud (hangosan kinevet). Az egyik legismertebb netes rövidítés: a hangos nevetést jelöli minden esetben.
 

2. ROFL = Roll On the Floor Laughing (a padlón gurul a nevetéstől). A LOL fokozása: az örömködés ez esetben akkora, hogy a földön fetreng a nevetéstől az írója.
 

3. FTW = For The Win (a győzelemért). Ezzel a kifejezéssel az illető azt juttatja kifejezésre, hogy egy bizonyos ügyben előnyben van, jócskán fölényre tett szert. Legtöbbször a gamerek használják.
 

4. WTF = What The Fuck (Mi a fene!). Nem összekeverendő az előzővel! A csodálkozást/felháborodást fejezi ki a nem épp cizellált kifejezés rövidítése.
 

5. OMG = Oh My God (Ó, istenem!). Hasonlóan a WTF-hoz, ez is csodálkozást vagy elképedést fejez ki, gyakran fordul elő az úgynevezett Facepalmmal együtt (amikor valaki döbbenten a homlokára csap, vagy eltakarja az arcát).
 

6. THX = Thanks (Köszi!)
 

7. DND = Do Not Disturb (Ne zavarj!). A chatszobák klasszikusa: ha ezt a státuszt állítja be magának valaki, akkor arra kér, hogy ne zavarjuk. Elméletben nem is írnak neki ilyenkor.
 

8. BRB = Be Right Back (nemsokára visszajövök). Csengetnek, vagy kész a vacsora? Ha a chatelő otthagyja a gépét egy kicsi időre, gyorsan beírja, hogy BRB, és a beszélgetőtárs ebből azonnal tudja, hogy egy darabig nem fog választ kapni, bármit is ír.
 

9. AFK = Away From Keyboard (nem vagyok gépnél – szó szerint: távol a billentyűzettől). Hasonlóan a BRB-hez, ilyenkor is el kell mennie a számítógéptől az írójának, ám ebben az esetben nem biztos, hogy hamar sikerül visszatérnie.
 

10. B2K/BTK = Back To Keyboard (újra elérhető vagyok). Visszatérés után gyakran tűnik fel a chatben ez a rövidítés. Jelentése: vissza a billentyűzethez, azaz most már újra elérhető vagyok, beszélgethetünk tovább.
 

11. G2G/GTG = Got To Go (mennem kell). Egy újabb rövidítés, amit a géptől távozásra használnak, ám ilyenkor nem számíthatunk a partner visszatérésére.
 

12. ASAP = As Soon As Possible (amilyen hamar csak lehet). Ha valamit a beszélgetőnek sürgősen el kell intéznie vagy valaminek mielőbb meg kell történnie, akkor jelenik meg a chatben az ASAP.
 

13. BTW = By The Way (apropó/mellesleg). Olyankor írják, ha a felhasználó valamilyen további vagy kiegészítő információt akar közölni.
 

14. IMHO = In My Humble/Honest Opinion (szerény/őszinte véleményem szerint). IMHO – írja az egyszeri júzer, ha fel akarja hívni a figyelmet, hogy ez az ő véleménye. Chaten és fórumokon is gyakran előforduló rövidítés, a magyarítása az szvsz.
 

15. DFTT = Don’t Feed The Troll (Ne etesd a trollt!). Trollok azok a kellemetlen kortársak, akik bármi áron tönkre akarják tenni a beszélgetést akár fórumon, akár chaten (erre mondjuk azt, hogy „széttrollkodják”) – legalábbis ha hagyjuk elfajulni a dolgokat. Ha a trollokat nem etetjük, vagyis nem reagálunk rájuk, egyszerűen figyelmen kívül hagyjuk, amit írnak, jó eséllyel hamar eltűnnek.
 

16. IDK = I Don’t Know (Nem tudom). Akkor kerül elő, ha valaki nem tud valamit, nincs információja valamiről.
 

17. GIYF = Google Is Your Friend (Google a barátod). Az internet a kevéssé értelmes kérdések soha el nem duguló forrása, ezekre persze egy gyors kereséssel meg lehet találni a választ. Ez a rövidítés a keresésre biztat.
 

18. FAQ = Frequently Asked Questions (gyakran ismételt kérdések). Gy.I.K.: ma már a legtöbb blogon, fórumon, webboltnak, gyártónak, szóval majd minden szolgáltatónak az oldalán megtalálható, az adott webhellyel kapcsolatosan felmerülő alapvető kérdéseket próbálják itt megválaszolni.
 

19. CU/CYA = See You (Viszlát!). Egyértelmű: az interneten is el kell búcsúzni valahogy a beszélgetés végén, erre szolgál ez a rövidítés.
 

20. GN8 = Good Night (Jó éjszakát!). Minden este írjuk be, hogy jó éjszakát? Jaj, ne már! Sokkal egyszerűbb odabökni, hogy gn8, vagy az angol rövidítés kiforgatásával jó8.

Forrás:

  • matebalazs.hu
  • marketing21.hu
  • www.google.hu
  • zoom.hu
  • wikipedia.org
  • www.jgypk.hu
  • ecommerce.hu
  • kreativkontroll.hu
  • support.google.com
  • forbes.hu
  • search.yahoo.com
  • www.facebook.com
  • magyarnemzet.hu
  • janus.ttk.pte.hu
  • barankovics.hu
  • hvg.hu