Moderator© Értékesítési Rendszer oldalát Juhász Attila kezeli. Sütik is vannak, nyilván. Rendben!
Menü

A különc PR - Mennyire mérhető a PR megtérülése?


Mi is az a PR?


Tegyük mérhetővé és számszerűsítsük!

A PR, egy igazán különc marketingeszköz

 


Kezdjük az alapokkal!

Mi is az a PR egészen pontosan?

Egy vállalkozás, cég törekvése arra, hogy vonzó legyen ügyfelei, partnerei számára, valamint a köztük létrejött bizalmi kapcsolatot minél magasabbra emelje.
A marketing eszköztár egyik alappillére, amelyet még ma is ódzkodva használnak.
Miért?
Mert használata közben kevés a tényszerű adat, sok esetben számszerűen nehezen mérhető a hatékonysága.
Mondhatjuk azt is, hogy nem éppen egy "excelbarát" marketingeszköz.


Tegyük mérhetővé és számszerűsítsük a PR-t!

Íme az egyenlet:
A PR méréséhez elengedhetetlen megvizsgálni, hogy

  • mekkora a téma
  • milyen közönséghez érhet el.

Ezek adják az alapot, a PR egyenlet állandóit:

  • Látogatók a weboldalon:

    Ha B2C-nek szánod az üzenetet, akkor jóval nagyobb látogatottságot tudsz elérni, mintha a B2B területet célzod meg. A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy a kevés B2B érdeklődő ellenére mégis ebben az esetben nagyobb a megvalósult üzletek aránya.
    A B2B területen a céged szintén cégek felé értékesít, míg a B2C területet az egyedi vásárlók alkotják.

     
  • A PR cikk olvasói:

    A különböző hírportálok látogatottsági adataiból lehet kalkulálni, hogy mekkora elérésre számíthatsz, ha egy PR cikket teszel közzé a felületén.
    Pl.: az Origo oldalain havi 32 millió feletti látogató fordul meg, míg egy kevésbé ismert hírportál oldalán a látogatottság lehet 1-2 millió is.

     
  • Google helyezés:

    A Google megjelenés esetében a DA érték adhat számodra támpontot.
    (DA: Domain Authority - egy olyan mérőszám, mely megmutatja a vizsgált honlap SEO-értékét, erősségét és sikerességét a keresők találati listáján.)
    A DA-20 feletti értéket elérő oldalakat már elég jónak tekintjük.

    Az általunk megírt PR cikkbe mindig beletesszük az ügyfél weboldalára mutató linket is, így egy komolyabb PR kampány esetében akár 8-10 értékes link is születhet. (Ha a hírportál engedélyezi a saját link elhelyezését a PR cikkben.)

Nézzük meg két konkrét példát a PR MAX kampányunk keretében:

1. példa:

A kampány előtt:

havi 10ezer pontos keresést elérő kulcsszóra az adott honlap a 40. és a 46. hely között jelent meg a Google találati listáján.

A kampány után 1 hónappal:

ugyanerre a kulcsszóra már a 20. és a 25. helyre hozta ki a Google természetes rangsora.
 

2. példa:

A kampány előtt:

havi 600 pontos keresést elérő kulcsszó esetében a 8. és a 11. hely között mozgott a honlap a Google felületén.

A kampány után:

feljött egészen a 4-5. helyre!

Az egyik PR kampányunkban a legjobb megjelenés eddig számokban:
- 613 honlapra kattintást hozott
- 11 kérdőív kitöltést, a kitöltők fele konzultációra is bejelentkezett,
így 5-6 konkrét ügyfelet szerzett a cég, az érdeklődők mellett.


A PR, egy igazán különc marketingeszköz

Egy megfontolt stratégiai döntéshez alaposan megvizsgált adatok, számok szükségesek.

A marketing tevékenységek jelentős része egyszerűen mérhető, így a költségeket a hatékonyságuknak megfelelően optimalizálhatod.

A PR, ezen a téren kissé különc, ugyanis jóval nehezebb mérni, mint a többi marketingeszközt, de a cég ismertség növelésében és a bizalom kiépítésében jelentős szerepet játszhat egy PR kampány.

Úgy érzed, eljött az idő a Te vállalkozásod vagy a céged életében is, hogy egy fokkal megint feljebb lépj azon a bizonyos "virtuális marketinglépcsőn"?

Akkor kattints IDE és azonnal elolvashatod a részleteket!