RendszerÉpítő Blog
RendszerÉpítő - szervezetfejlesztés egyszerűen
A blog célja, hogy példákat mutassunk a hatékony és automatizált rendszerek működésére.
Mi okozza az ügyfelek lojalitásának hiányát és az árérzékenységet?
Mit tehetsz az ellen, hogy ne legyen a Te vállalkozásod 1 a sok közül?
Hogy a vevő a Te esetedben ne a hirtelen jött benyomás és az ár alapján döntsön?
Mi ez?
- Egy klasszikus tanácsadói értékesítési módszer szakembereknek, akik már unják, hogy ingyen adnak szakmai tanácsokat, részletes tervezési és technikai leírásokkal
Akkor vedd meg,
- ha Szakemberből szeretnél Szakértő lenni a saját szakmádban, és ehhez tervezel info terméket fejleszteni és szeretnéd, ha ezt az Ipari Fórum díjmentesen terjesztené a saját honlapján.
Ne vedd meg, ha
- ezt gondolod: "úgysem tudom megcsinálni...", vagy ezt: "sajnos nem értek semmihez..."
Elvárt eredmény,
- Csatlós Csaba lépésről lépésre megmutatja, hogyan írj info terméket, és hogyan reklámozd. Ez az útja annak, hogy kemény munka árán korrekt dolgozó (szakember) helyett drága specialista (szakértő) leszel.
-
Az M.I. - a webáruházra fejlesztett Mesterséges Intelligencia szoftver olyan eredményesen követi a vevőket, amire élő marketinges nem képes! A világ legnagyobb webáruházai már hasonlót használnak:
Görgess tovább, nézze meg referencia eredményeinket!
Regisztrálj most egy díjmentes bemutatóra és kérd Surányi Feritől a Moderator.hu egyedi kedvezményét!
Egy teljesen nulláról induló vállalkozásra, ami mondjuk lufi-hámozó tanfolyamot indít,
egyetlen fillért sem költenék marketingre.
Facebook vállalkozói csoportban volt egy ilyen kérdés, ezt válaszoltam rá:
Fognék egy telefont, felhívnák 100-500 embert és eladnám nekik az első tanfolyamot.
Közben ezerrel írnám a felmerülő:
- Hülye kérdéseket (mit nem értettek?)
- A hülye és a jogos kifogásokat
- És az IGEN válaszokhoz kapcsolódó kulcsszavakat, kit mivel (milyen szavakkal, érvekkel, termék tulajdonságokkal) tudtam megfogni.
- Ha van konkrét, visszatérő igény (a harmadik ember kérdezi meg, hogy éjfélkor is lesz-e a tanfolyam?) akkor sebtében terméket fejlesztesz és onnantól kínálod az éjféli időpontot is, a délutáni mellett.
..............
Ha 100-500 telefonból egy eladásod sem volt/nem jön össze egy tanfolyam, akkor olcsón rájöttél, hogy a lufi-hámozó tanfolyam nem jó üzlet.
............
Ha megvan az első csoport, akkor ezerrel
- fotózol, videózol
- kérdezel, kérdezel, kérdezel, előtte mit várt, utána mit kapott, hogyan érezte magát, mit kellene még fejleszteni? Ide teszek még egyet: KÉRDEZEL, csak hogy komolyabban vedd.
- És utólag elemzed, hogy a résztvevők közül ki (melyik típus) volt a leglelkesebb és leginkább motivált a lufihámozásra? »» Ideális vevő profil alkotás.
- Ha nagyon profi vagy, akkor utána nézel, hogy az ideális emberek milyen hívó szavakra jöttek.
............
Ezek után 50-500e Ft között (igény/célcsoport szerint) készítenék egy regisztrációs weboldalt, ami az ideális embereknek szól és tartalmazza a sikeres kulcsszavakat + fotók, videók, referenciák.
............
Majd szólnék a résztvevőknek, hogy eljöhetnek még egyszer ingyen, ha hoznak még valakit....
Plusz keresnék ajánló partnereket, akik valamilyen motivációval (nem feltétlen jutalék) odaküldik az ügyfeleiket, mondjuk mert ők is előadók akarnak lenni nyuszilufi hajtogatás témában.
És persze telefonálnék ezerrel, mert ha az elsőt megöltöttem így, akkor miért hagynám abba?
...............
Nos, a második után már mondhatsz olyat, hogy minden bevétel 10%-át marketingre költöd és akkor már csak az a kérdés, hogy X Ft-ból melyik a legjobb eszköz az ideális vevő eléréséhez?
Van jobb ötleted? Találkozzunk a workshop-on! »»»
Mutatok neked egy másik nézőpontot:
MIÉRT KELL NÖVEKEDJ?
Hogyan termel TÖBB PÉNZT a MiniCRM egy építőipari projekt menedzsment cégben?
Díjmentesen letölthető, nagyon értékes e-book.
Alapvető problémák egy építőipari projekteket kezelő cégben:
ÉRTÉKESÍTÉS fő problémája
- Eladás / Ügyfél élettartam érték. A munkatársak rövid távon megrendelésekben, projektekben gondolkodnak és nem ügyfél élettartam értékben. Nincs kapcsolati tőke érték növelés.
- Ügyfélszolgálat hiánya. Ha nincs központi ügyfélszolgálat (olyan munkatárs, aki a NEM SZAKMAI feladatokat, hívásokat elvégzi) akkor a nagy értékű szakmai munkatársak drága óradíjjal kergetnek szerződéseket, egyeztetnek és rögzítenek adatokat.
TERMELÉS fő problémája
- Értékesítés / szakmai feladatok. A legtöbb Építőipari Projektmenedzsment cégben nincs szétválasztva az Értékesítői és a termelés szervezési, ténylegesen a projektmenedzseri feladat.
- A szakmai munkatársak egyedül küzdenek a teljes ügyfélkezelési folyamattal, gyakran az első ajánlatkéréstől kezdve a beszállítókkal való egyeztetésen át a teljes logisztikai lezárásig.
Ez így egyszerűen nem hatékony. Az emberi társadalom a munkamegosztáson alapul - miért éppen egy építőipari projekt kezelésben ne használnánk az elosztott feladatok erejét?
ADMINISZTRÁCIÓ fő problémái
- Mindenki külön dolgozik, így nincs összesített pénzügyi riport, összesítő. A cégvezető egyszerűen nem látja, hogy áll az értékesítés és a projektek pénzügyi szempontból milyen eredményeket hoznak?
- HR probléma: mivel nincs munkamegosztás, ezért “szupersztárokat” kell felvenni, akiket rendkívül nehéz betanítani, hatékonytalanul dolgoznak és ha elmennek, hatalmas szakmai szellemi tőkét visznek magukkal.
Vezető fő problémája:
- Mindenki saját email fiókjában dolgozik, így a vezető nem látja, hogy ki mivel foglalkozik, mennyire van leterhelve, milyen hatékonyan dolgozik - és melyik kapcsolatfelvétel lett elhanyagolva. Mivel nincs összesített, elemzésre alkalmas adatbázis, ezért nem tudni, hogy melyik munkatárs milyen típusú ügyfelet, projektet képes hatékonyan kezelni.
Részletes elemzés területek szerint az e-book-ban. Töltsd le most!
MiniCRM beépített időpont foglaló funkció
A MiniCRM új funkciója lehetővé teszi, hogy egyszerűen és hatékonyan szervezz találkozókat ügyfeleiddel. Az új funkció segítségével az ügyfelek kiválaszthatják a találkozó időpontját és dátumát egy külön felületen, amelynek feltételeit te határozod meg. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy az ügyfélkapcsolatokat még hatékonyabban kezeld, és időt takaríts meg a találkozók szervezésekor.
Fő információk:
- Csak olyan rendszerben működik, ahol a TEENDŐ kezelést megfelelően használják az érintett felhasználók.
- Minden felhasználónak SAJÁT időpontfoglaló naptára van.
- Csak az tud időpontot foglalni, aki EMAILBŐL KATTINT az időpont foglaló naptárra, kívülről nem használható a link.
- Az adott időszakra vonatkozó egyéb teendők automatikusan kiütik az adott időpontot, tehát nem lehet ugyanarra az időszakra KÉT eseményt beregisztrálni (ez a lényege).
MiniCRM saját oktató videója az időpont foglalási rendszerről:
És még egy MiniCRM videó az időpont foglalóról:
MiniCRM help oldal: https://www.minicrm.hu/help/idopontfoglalo/
Van még kérdésed?
A MiniCRM szoftver bevezetés fontos és nagy horderejű döntés egy cég életében.
Itt mutatom a pontos tanácsadói és szoftver költségeket.
A köztudatban a CRM szoftver az ügyfelek nyilvántartására és némi marketing célokra alkalmas eszköz. Valójában egy teljes vállalat irányítási eszköz, ha jól van bevezetve.
Juhász Attila vagyok,
az első hivatásos értékesítési és céges rendszer építő tanácsadó,
aki egyben MiniCRM szoftver szakértő,
valós ipari (munkaruha) gyártó cégvezetési tapasztalatokkal.
_____________________________________________________
Miért és hogyan dolgozom tanácsadóként a MiniCRM-mel?
_____________________________________________________
A MiniCRM a piacvezető magyar tulajdonú CRM szoftver, rendkívül stabil, végtelenül etikus és konzervatív cégvezetéssel. Ezt biztosan tudom, mert:
10+ éve használom/építem a MiniCRM szoftvert (2 évig voltam belső munkatárs)
20 éves cégvezetői tapasztalattal
30 éve értékesítek
40+ rendszer bevezetési tapasztalattal.
100%-os megtartási eredménnyel dolgozom, tehát ahol én vezettem be, ott azóta is használják.
Videós referenciáim: www.moderator.hu/referencia
_____________________________________________________
Hogyan dolgozhatunk a CRM bevezetésen? (Mennyi ideig tart egy projekt?)
_____________________________________________________
Az első hónap MINDIG a felmérés és rendszer tervezés hónapja, tehát 290.000 Ft-os költséggel
- SWOT analízist végzünk
- FELMÉRJÜK az adatbázis és a munkatársak helyzetét
- MEGTERVEZZÜK az ideális marketing, értékesítési és ügyfélkezelési folyamatokat
- KÉSZÍTÜNK ezekhez egy CRM rendszer tervet.
- És csak ezek alapján tervezzük meg a végleges projekt tervet.
Általában 6-12 hónapig dolgozunk egy céggel és az eredmény egy magasabb szinten működő értékesítési és céges rendszer - és egy komoly kommunikációs kultúra váltás.
_____________________________________________________
A CRM bevezetés két szintű lehet:
1. Szint: ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER (3-6 hónap)
Csak a marketing és értékesítési folyamatokat szeretnénk rendbe tenni:
Kb. első hónapi munkaterv:
Kitöltjük az Értékesítési Kézikönyvet (marketing és tárgyalástechnikai folyamatok jegyzete)
- Célok, fő marketing stratégiák, holnap eszközök, SWOT analízis
- Meghatározzuk az ügyfél csoportokat (problémás - átlag - VIP ügyfelek)
- Összeszedjük a tárgyalástechnikai szövegeket
- Mindez nem öncélú felmérés - ezek bekerülnek a CRM szoftverbe, ezek alapján építjük fel a kommunikációs sablonokat, ajánlat követő automatizmusokat, stb.
Kb. második-harmadik hónapi munkaterv:
Ez alapján felépítjük (nem magyarázzuk) az Értékesítés modult és elvégezzük az alap technikai beállításokat
- Behozzuk az ügyfél listát és beállítjuk az űrlapokat,
- bevezetjük a kvalifikációt (ügyfelek csoportosítása) és felméréseket indítunk: www.moderator.hu/kattintos-emailek
- az egyes csoportokra szabott értékesítési folyamatokat dolgozunk ki
- és a folyamat lehetséges lépéseit automatizáljuk.
- Ha lehetséges, akkor integráljuk a webshop-ot, ehhez szükség lesz informatikai segítségre.
Kb. negyedik hónapi munkaterv:
Videós oktatást és automatikus képzési folyamatot építek a jelenlegi és jövendő munkatársak részére.
- a CRM/marketing felelőst betanítjuk a további kezelésre
- elkészítjük a rendszer dokumentációt
- a vezetőket megtanítjuk a riportok, statisztikák használatára, értelmezésére.
A bevezetés sebessége és részletessége a belső CRM felelős és az értékesítési vezető, valamint a külsős megvalósító (pl webes) partnerek együttműködésétől is függ.
2. szint: CÉGES RENDSZER (6-12 hónap)
Teljes vállalati információ áramlási rendszer felépítése
Kb. harmadik-negyedik hónaptól a munkaterv a CRM bevezetés után felmerülő egyedi igények alapján halad. Az alábbi felsorolás nem jelent időbeni sorrendet, igény szerint haladunk:
Szervezeti felépítés és felelősségi körök újratervezése
Megrendelési folyamat megvalósítás a Megrendelések/Projektek modulban.
- Projektmegrendelő űrlap
- ajánlatok kezelése (aktív ügyfeleknek)
- Előkészítési és tervezési folyamatok rögzítése, automatizálása
- Automatikus, elektronikus szerződés
- és visszaigazolás kérés az ügyféltől (pl grafika, stb)
- ügyfél és munkatárs automatikus értesítések beállítása
Partnerek / beszállítók adatbázis rendszerezése
- Partner toborzási folyamat, űrlapok tervezése
- Szerződés felülvizsgálat, és egyéb figyelmeztetések beállítása
Belső projektek modul beállítása
- gyakori probléma a szétszóródó információk és hogy
- a vezető nem kap áttekintést a fejlesztési és belső projektek haladásáról
- és nincs visszacsatolás, riport ezen a területen,
- néha a delegálás technikai megoldása is kihívás.
- Több információ: www.moderator.hu/projektadatlap-kezelese
Számlázó modul elindítása
- A MiniCRM szabványos, beépített számlázóval rendelkezik, amely összekapcsolható az ügyfél adatlappal. A Számlázó modulban alapszintű raktárkezelési funkció is be van építve
- Deviza számla, több nyelv és minden elvárható funkció.
- Automatikus ügyfél követés, figyelmeztető emailek, stb.
- Több info: www.moderator.hu/minicrm-szamlazo-modul
HR modul elindítása
A MiniCRM-ben a HR felelőst támogató, HR folyamatok kezelésére előkészített modul található,
amelyet csak a cég egyedi igényeire kell behangolni. A teljes toborzási, kiválasztási és munkatársakkal kapcsolatos hivatalos feladatok (orvosi alkalmassági, munkvédelmi oktatás, átadott műszaki eszközök nyilvántartása, stb) megvalósítható.
- Itt építjük fel a MiniCRM oktató email sorozatot is.
Egyéb cél-modulok indítása, mint
- gépjármű park nyilvántartás és kezelés (autókereskedő cég)
- kutyák nyilvántartása és kezelése modul (tenyésztő cég)
- költségek nyilvántartás modul
- Ötlet láda (válságkezelési eszköz)
- Rendezvények, képzések menedzselése
- Ügyfélszolgálati modul
- franchise modul (viszonteladók támogatására)
- több üzletág kezelésére külön modul
- Vezetői Projektek modul (amit csak felsővezetők látnak)
ezek a MiniCRM-ben NEM megtalálhatóak, ezek a mi egyedi fejlesztési tematikánk részei.
Zseniális/franchise üzleti modell tervezése és felépítése
- az együttműködés célja a teljes értékesítési, üzleti modell magasabb szintre fejlesztése.
Ezt az együttműködést Juhász Attila, a Moderátor tanácsadói franchise rendszer alapítója szolgáltatja személyesen.
_____________________________________________________
Tehát az ajánlatom a MiniCRM üzleti szintű, tanácsadói bevezetésére:
_____________________________________________________
Dolgozhatunk konzultációkkal, kötetlen tanácsadói együttműködéssel.
Technikailag 2 órás Skype/Zoom konzultációkkal segít a CRM tanácsadónk a belső CRM felelősnek, ahol egy-egy célzott témát alaposan átbeszélünk és akár fel is vesszük videóra.
De nem MI vagyunk a CRM bevezetési projekt felelőse, hanem egy belső CRM felelős.
Ennek a költsége: 49.000 Ft + 27% ÁFA / konzultáció
100% pénzvisszafizetési garanciával, apró betűk nélkül.
Az ajánlat megrendeléssel egyidejű, előre utalással érvényes.
Üzleti szintű CRM bevezetési projekt menedzserrel (Juhász Attila)
Ebben az esetben Juhász Attila vagyok a projekt hivatalos CRM felelőse és a munkatársaim felépítik/beállítják a CRM rendszert, irányítják a tartalom építésért felelős marketinges munkatársat, valamint kiképezzük az adminisztrátor belső felelőst.
Tréningezzük az értékesítőket és a cégvezetőt/vezetőket a riport elemzésre, technikailag havi 10 óra tanácsadói munkaórában (+10 óra háttérmunka).
Ennek a költsége: 290.000 Ft + ÁFA / hónap (projekt terv kb 3-6 hónap) elköteleződés nélkül, tehát az együttműködés bármikor megszüntethető. Az ajánlat havonta előre utalással érvényes.
A VIP bevezetési projekt egyéb feltételei
- aktív MiniCRM előfizetés, ami külön költség a projektben (kb 20.000 Ft / fő)
- A cégvezető / értékesítési vezető / CRM felelős részvétele havonta egyszer a RendszerÉpítő tréning napon.
_____________________________________________________
Az együttműködéshez szükséges az aktív MiniCRM előfizetés
_____________________________________________________
amelynek költsége a pontos funkció igényektől függ, minimálisan 100e Ft + ÁFA / hó :
- Kb. Bruttó 20e Ft / hónap / felhasználó
- Egyéb extra funkciók igény szerint (egy részét a 20e Ft / fő költség tartalmazza)
- Az együttműködés idejére a tanácsadó külön előfizetése szükséges költség, ez kb 10e Ft /hó.
Több információ: www.moderator.hu/minicrm
Teljes technikai könyvtár / műszaki leírás: www.minicrm.hu/help
_____________________________________________________
Rendkívül büszkék vagyunk az ügyfeleinkre, mielőtt döntesz,
kérem, hogy ellenőrizd a videós referenciáinkat:
_____________________________________________________
Egyeztessük a pontos igényeket?