Moderator© Értékesítési Rendszer valódi értékesítők CRM és képzési háttere. Az oldalt Juhász Attila kezeli. Sütik is vannak, nyilván. Elfogadom!
Menü

3-4 hét és a cég újra fejlődik!

Munkamegbeszélés

Nagyon sok esetben például 3-4 hét munkával elérhető a profit (nem bevétel!) duplázása.

De a cégvezető tehermentesítése is 1-2 hónap alatt rendre meg szokott történni.

Mennyire tud hatékonyan termelni és működni a vállalkozásod?

Mi történne, ha elmennél nyaralni 2-3 hétre?
 


Kategória: Vállalkozói Gondolkodásmód

Szerző: Surányi Ferenc

 

Nagyon sok esetben például 3-4 hét munkával elérhető a profit (nem bevétel!) duplázása.

De a cégvezető tehermentesítése is 1-2 hónap alatt rendre meg szokott történni. Egy-egy ilyen cégátvilágítás után mihelyt a cégvezető elkezd dolgozni a megadott fejlesztési terv mentén a megrekedés hirtelen átfordul újbóli növekedésbe.

A mai nap bemutatom azt az 5 területet, azt az 5 mutatót, amelyet minden cégvezetőnek ismernie és folyamatosan figyelnie kell, ha növekedni szeretne.

(FIGYELEM: a cégátvilágítás legalább az 5-15 főt foglalkoztató 50 milliónál magasabb bevételű cégeknél hatékony leginkább)

Kezdjünk bele!


1) Céged Pénztermelő képessége

Ez a mutató fejezi ki, hogy a vállalkozásod jelenleg mennyire tud hatékonyan pénzt termelni.

Ennek a mutatónak az alapja a marketing és értékesítéshatékonysága, de ide tartozik a vevői visszajelzések ismerete a termékekről és szolgáltatásokról, de az is, hogy mennyire tudod eredményesen megszólítani a jövőbeni vásárlókat.

Ha ma nincs elég pénz a bankszámládon, leggyorsabban ennek a mutatónak a javításával érhetsz el eredményt, viszont ez önmagában egy óriási csapda.

Ha csak ezt a mutató fejleszted, akkor rövid távon a cég ugyan gyors növekedésnek indul, viszont a gyors növekedés helyét nagyon hamar átveszi a káosz, ha nem fejleszted a cég 2. képességét, ami az Értékteremtő képesség.


2) Céged Értékteremtő képessége

Mennyire tud hatékonyan termelni és működni a vállalkozásod?

A szervezeti struktúrát vajon jól alakítottad ki?

Nem túl kevesen, vagy nem túl sokan dolgoznak a cégedben?

Mindenki pontosan tudja a feladatát és számon is kérhetőek érte? Egészen biztos?

Motiváltak a munkatársaid?

Ez a rész határozza meg, hogy a vállalkozásod szervezeti felépítése mennyire hatékony.

Egy 2014-es felmérés alapján a vállalkozások 73%-a abban az évben megy tönkre, amikor felveszik az első munkatársakat. További 20% pedig a következő pár évben, miután felvették a munkatársakat.

Érthető, hiszen egy-egy kolléga munkaköltsége magas, amit ha nem termelnek ki, akkor az veszteséget okoz. Ha a nem megfelelő emberek vannak az adott posztokon, akkor a bukásra nagy esély van.

Ha a Céged értékteremtő képessége magas, az azt jelenti, hogy a cég szervezete hatékony, a munkatársak pontosan tudják a feladatukat és legjobb tudásuk szerint, motiváltan el is végzik.

Ellenben, ha alacsony, akkor az a totális káoszhoz vezet.

A Te cégedben vajon mi a helyzet?

Munkamegbeszélés


3) Céged Távirányíthatósági mutatója

A cégedBEN, vagy a cégedEN dolgozol?

Mi történne, ha elmennél 2-3 hétre nyaralni?

Minden menne tovább hibátlanul nélküled is, vagy a teljes "rendszer" összeomlana?

Minden cégvezető álma, hogy ne kelljen ténylegesen a vállalkozásáBAN dolgozni, hogy minden tipikus operatív és adminisztratív feladatot egy-egy munkatárs végezzen el helyette.

Ha a céged távirányíthatósági mutatója magas, akkor jó munkát végeztél, igazi cégvezető vagy.

A vállalkozásod bármikor magára hagyhatod, nélküled is képes pénzt termelni.

Azonban ha ez az érték alacsony, akkor komoly gondok vannak ezen a téren és ha szeretnél függetlenedni, naponta csak néhány órát tölteni munkával, akkor ez egy kritikus feladat, amit rendbe kell tenned.

Nyaralás


4) Céged Stabilitási mutatója

A stabilitási mutató azt mondja meg, hogy a céged mennyire van kiszámítható helyzetben. Gyakran összekeverik azzal, hogy mennyire áll jól anyagilag a vállalkozás, azonban ehhez semmi köze.

Ez azt is jelenti, hogy mennyire láthatóak át a cégen belül zajló egyes részfeladatok.

Képes vagy-e bármikor megmondani, hogy hol folyik el esetleg pénz, illetve mely pontokon tudtok jelentősebb profitot realizálni?

Ha céged stabilitási mutatója magas, akkor megnyugodhatsz, mert teljesen kiszámítható helyzetben vagy, váratlan események nem nagyon érhetnek.

Míg ha ez az érték alacsony, akkor totálisan beleragadsz a vállalkozásodba, miközben a cég - szó szerint - kizsákmányol téged.


5) Céged Fejlődési képessége

Igazi, önműködő, komoly vállalkozást szeretnél?

Egy vállalkozást, amit át tudsz adni gyermekednek és még az unokád is jól meg fog élni belőle? Akkor számodra ez a mutató az egyik legkritikusabb!

A fejlődési képesség mutatója leírja, hogy a cég mennyire képes nélküled, önállóan fejlődni és mennyire lesz hosszú távon fenntartható a növekedése.


Nézzünk meg néhány tipikus esetet, vajon magadra ismersz?


"Néhány éve indultunk óriási tervekkel, de már az indulás is nehéz volt, azóta pedig a túlélésért küzdünk."

A céged pénztermelő képessége alacsony és neked erre a mutatóra kell fókuszálnod. Koncentrálj a Pénztermelő képesség növelésére és kövesd a Cégátvilágítás útmutatóját!

Jó hír:

Ezt a legegyszerűbb és leggyorsabb megváltoztatni. Ha követed a lépéseket akár 2-3-4 hét leforgása alatt is nagyon jelentős növekedést fogsz elérni.


"Néhány éve indultunk. A cégünk egy igazi sikersztoriként indult. Nőtt a forgalom, alig győztük az ügyfelek kiszolgálását, de mára 5-10-15 fős cégként minden lelassult és nem találjuk a kiutat."

A céged értékteremtő képességének fejlesztésére fókuszálj!

Az “értékteremtő képesség” nem a terméked/szolgáltatásod minőségét mutatja, hanem azt, hogy mennyire vagy képes hatékonyan kiszolgálni a vevőidet.

Nálad a probléma egyértelműen a hatékonyság csökkenése. Töltsd ki a felmérőt, ami kifejezetten a te cégednél mutatja meg, hogy mit kell tenni és elsősorban az értékteremtő képességnél leírt lépésekre fókuszálj.

Jó hír:

Ha betartod a lépéseket, akkor 2-3 hónap elteltével jelentősen stabilabb lesz a céged, csökken a káosz és jelentősen növekszik a profit, azaz jóval kevesebb idegeskedéssel kiszámíthatóbban, több pénzt fogsz keresni.


"Jól megy a cég, de egyszerűen képtelen vagyok kiszállni. Állandóan csöng a telefonom még nyaralás alatt is. Ha nem vagyok ott egy hétig, akkor óriási a káosz."

A céged távirányíthatósági mutatója alacsony. Ha kitöltöd a tesztet, a rendszerünk személyre szabottan fog konkrét lépéseket javasolni, amit ha megteszel, akkor a céged stabilizálódik és függetlenedik tőled. Több lesz a szabadidőd és kevesebbet fog csöngeni a telefon.

Jó hír:

A céged nagyon jó állapotban van (még ha nem tudsz róla, akkor is) és jóval önállóbb, mint azt gondolnád. A probléma csak annyi, hogy néhány apró lépést még nem tettél meg, ami miatt a cég még teljes mértékben függ tőled. Olyan ez a helyzet, mint amikor a kismama megszüli gyermekét, de nem vágják el a köldökzsinórt.

Itt az ideje, hogy a cég nélküled is létezzen és működjön. Vágjuk el a köldökzsinórt és mindenki jobban fogja érezni magát. Te szabadabb leszel, a céged pedig önállósodik.


"A cégünk pörög, fejlődik, nagy a forgalmunk, de valami láthatatlan feketelyuk elszívja a pénzt és a hónap végére még a számlák kifizetése sem zökkenőmentes, fejlesztésre pedig alig marad. Hova a fenébe megy el az a rengeteg pénz?"

A céged stabilitási mutatójával van a gond.

VESZÉLY!

Ha tovább nősz, egyre nagyobb lesz a káosz, egyre átláthatatlanabbak lesznek a pénzügyeid, aminek a vége könnyen az összeomlás lehet. Lassíts le és rakd rendbe a céged stabilitási mutatóját.

3-5 hónap alatt a céged úgy átalakítható, hogy annyi pénzt termeljen, amiről most álmodni sem mersz. Valószínűleg egy aranybányán ülsz, csak nem tudod kitermelni. Az útmutató segíteni fog.


"A cégemmel minden rendben és itt az ideje, hogy átadjam a vezetést, de nem megy…"

A céged fejlődési képességével van a gond. Rövid távon minden rendben, de a hosszú távú fejlődésetek egyáltalán nem biztosított.


 

Ezek alapján tudni fogod mely területekre kell odafigyelned, hogy vállalkozásod ismét növekedési pályára léphessen. Enélkül csak a sötétben fogsz tapogatózni.

 

Tartalomhoz tartozó címkék: VHK Blog Cikkek